>

Hej jag är blind

Jag blir rätt sur, den första veckan som jag började ta nya medicinen kände jag mig faktiskt som en nästan normal människa. Men inte nu längre. Jag fick en till medicin, som jag dessutom tog när jag va mindre. Visst hjälper dom lite, men inte spec mycket faktiskt. Ibland får man bara lust att sticka in en fet kniv i magen, och vrida om minst 5 varv. Okej, det är väl lite överdrivet kanske, men det är inte kul. Man känner sig inte normal, man vill ju kunna göra det mest naturliga i hela världen, utan att behöva känna ångest för det.
För folk som inte vet (inte för att nån läser min blogg, men ändå), nu ska jag nog för första gången redogöra mitt problem officiellt. Jag fattar inte vad jag ska skämmas över egentligen.. Hur äckligt det än kan vara att lyssna på, det är ju inget jag kan rå för.
Jag har antagligen Hiatus Hernia. Jag har inte gjort nån gastroskopiundersökning, så jag vet inte exakt hur det ser ut i min mage, men antagligen är min magsäck inte helt tilltäppt, eller så har jag en liten extra "ficka" precis ovanför magsäcken. Många slipper det värsta, tyvärr får jag leva med det. Normalt får alla "chestburnings" - när det helt plötsligt gör hur ont som helst i lungorna(nån stans där) och man har svårt att andas. Men nu till det som är det värsta.
Jag spyr upp ALLTING jag äter och dricker, till och med vatten kommer upp. Och ofta är jag tvungen att svälja det igen, men eftersom det har legat i en sorts ficka, så smakar det inte mycket märkligare än när man äter maten, i början, får man däremot upp gårdagens mat, det är inget lovande.. Jag vet att det är hur äckligt som helst. Fast nu har jag min underbara medicin, eller ah. Lovely är den väl inte, men den hjälper. Okej kanske inte är nåt att klaga på. Bara att tänka på vad jag äter, vissa saker är ju extra dåligt.
Fast jag trivs faktiskt. Det är skönt att inte behöva lämna 50 spyor på vägen när man ska gå nån stans.
Måste bara komma ihåg att ta medicinen, jag är ju så bra på att nästan glömma p-pillren. Tyvärr måste jag nog hämta ut nya mediciner VARJE månad, ist för att få masa på en gång.. Onödigt.
Det va skönt att skriva om det. Nu ska jag försöka sova!
//JOHANNA
Postad i: I mitt huvud Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: